LOGBOEK


REACTIE OP

tot en met woensdag 22 november. Het nadeel van leeg komen in Roeselare is dat het zowel naar Nederland als naar Frankrijk ver varen is. Hoewel we liever meteen in noordelijke richting waren gegaan, keren we toch maar om naar Frankrijk, omdat dat beter uitkomt voor een feestje. De bedoeling was dat we in Noyon zouden gaan laden voor Helmond, maar dat verandert in Pont Sainte-Maxence. Waardoor het met nog zo'n verplicht-vrije-dag op 11 november wel wat krap wordt. Als we aan Goeulzin opschutten, vaart naast ons net een geladen pousseur uit, dus die willen we nog wel even voorbij voor het canal du Nord. Alleen draaien we met uitvaren net een stuk hout in de schroef, grr. En nog een hardnekkig kreng ook: een dikke wortelstronk. Na een hele tijd voor en achteruit 'kloppen' zet Thijs de ballastjet maar aan, zodat de schroef wat beter pakt. Hehe, dat werkt. Dan de ballast er weer vlug uit en achter die pousseur aan. Alleen zet die er gauw nog een tandje bij als hij ons ziet aankomen. Met als gevolg dat heel Arleux ligt te deinen - en wij tot het tunnelpand van sluis naar sluis mogen drijven. Maar dan gaat de ballast er uit, en die pousseur eráán! Uiteindelijk kunnen we in het scheidingspand nóg twee schuttingen verdienen, voor de ballast er weer in moet. Omdat het de hele dag stortregent is 11 november een dubbel verloren dag, maar we zijn nog mooi op tijd op de laadplek. Alleen blijken we daar 's morgens bij de verkeerde silo te liggen. Dat geldt ook voor een Franse collega, die bij de andere silo ligt. Dus maar even stuivertje wisselen, hoewel we allebei met tarwe naar Helmond moeten… De terugreis verloopt weer vlotjes, waardoor we met het verjaardagsfeestje bijna voor de deur liggen. Na leegkomst varen we maar naar onze thuishaven, hoewel we aansluitend weer in Stein mogen laden.


INVOER

Email* :
Naam* :
Tekst* :
Controle sleutel :
   
 
print-versie